Tbilisi

Sunday, 13 July

28°
Sunny

Hourly Forecast

10 Hours
29°
11 Hours
31°
12 Hours
33°
13 Hours
34°
14 Hours
36°

Wind and pressure

Wind Speed:

0 kph, CLM

Pressure:

101.70 kpa

Apparent Temperature:

Wind Chill:

Relative Humidity:

Visiblity:

28°

28°

CLM

47 %

0 kph

101.70 kpa

16 km

Official course
11 Jul 12 Jul
1 USD 2.7174 2.7160 -0.05%
1 EUR 3.1875 3.1753 -0.38%
100 RUB 3.4975 3.4793 -0.52%
ზამთრის დილემა - სჭირდება თუ არა ავტომობილს გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?
ზამთრის დილემა - სჭირდება თუ არა ავტომობილს გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?

უნდა გავათბოთ თუ არა ავტომობილი მოძრაობის დაწყებამდე? - ეს კითხვა ზამთრის პერიოდში ძალიან აქტუალურია, მასზე ცალსახა პასუხის მოძებნა კი - რთული.

ყველა ავტომფლობელს გაუგია და ბევრჯერ თუ არა რამდენჯერმე მაინც გაუთბია ავტომობილი მოძრაობის დაწყებამდე. წლების წინ სამეზობლოში ტრადიციადაც კი იყო ქცეული, დილით ეზოში ერთდროულად ჩასვლა და მეგობრული საუბრები, ვიდრე მანქანა გათბებოდა.

დილის გათბობა და რამდენიმე წუთით დაქოქილი მანქანის უმოძრაოდ გაჩერება ნამდვილად საჭიროა მანქანებისთვის, რომლებიც კარბურატორით მუშაობენ. კარბურატორის მუშაობის პრინციპი შემდეგნაირია: ძრავს ჰაერ-საწვავის ნარევი მიეწოდება მილით, რომლის ერთ ბოლოში აქვს ცილინდრი, მეორეში კი - ჰაერის ფილტრი. თუმცა 1995 წლიდან წარმოებული ავტომობილების დიდ ნაწილს კარბურატორის ნაცვლად აქვს ინჟექტორი. ინჟექტორის პირი პირდაპირ უკავშირდება წვის კამერას და ჰაერის შერევა აღარ ხდება. სპეციალისტების ნაწილი მიიჩნევს, რომ ინჟექტორიან მანქანებს დილით გათბობა აღარ სჭირდება, რადგან გამართული ფუნქციონირებისთვის ძრავის გათბობა აღარაა საჭირო.

თუმცა მათ მოწინააღმდეგეც ბევრი ჰყავთ. გაგაცნობთ ორივე მხარის არგუმენტებს.

  • მანქანის გათბობა ოპტიმალურს ხდის საწვავის მოხმარებას, აუმჯობესებს მანქანის მანევრირებას, ასევე ჰიდრავლიკური სისტემის ეფექტურობას.
  • რამდენიმე წუთიანი გათბობა ზეთის სწორად დინებას უწყობს ხელს. ზეთი კი ავტომობილის „სისხლია“.
  • მანქანის გათბობის სისტემა გამართულად ფუნქციონირებას მხოლოდ მანქანის გათბობის შემდეგ იწყებს. სწორედ ამიტომ საჭიროა მანქანა მოძრაობის დაწყებამდე გაათბოთ, რომ როდესაც გათბობას ჩართავთ, სითბოს ნაცვლად სიცივე არ წამოვიდეს.

სპეციალისტები კი, რომლებიც ამბობენ, რომ მანქანას გათბობა არ სჭირდება, არგუმენტად შემდეგს ასახელებენ:

  • მანქანის ინჟექტორის ელექტრო სისტემის სენსორები თავად არეგულირებს ჰაერისა და საწვავის ნარევს რეალურ დროში. პროცესი გამართულად და ავტომატიზებულად მიმდინარეობს იმის მიუხედავად, თუ რამდენი გრადუსია გარეთ.
  • მანქანა უფრო სწრაფად თბება, როდესაც მოძრაობს.
  • მანქანის გათბობის წინააღმდეგი არიან გარემოს დამცველი ორგანიზაციებიც. მათი არგუმენტებია გაზრდილი გამონაბოლქვი და ზედმეტი საწვავის მოხმარება. ზოგიერთ ქალაქში დაწესებულია ლიმიტი, თუ რამდენი ხანი შეუძლია დაქოქილ ავტომობილს უმოძრაო მდგომარეობაში გაჩერება.

ერთ საკითხი, რაშიც ორივე მხარე თანხმდება არის ის, რომ ყინვასა და განსაკუთრებულ სიცივეში ავტომობილის დაქოქვიდან 5-10 წუთის განმავლობაში 70 კმ.სთ. სიჩქარეზე მეტით არ უნდა იმოძრაოთ.

თქვენ როგორ ფიქრობთ, საჭიროა თუ არა მანქანის გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?

მკითხველის კომენტარები / 0 /
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *

გმადლობთ, თქვენი კომენტარი მიღებულია და გამოქვეყნდება მოდერაციის შემდეგ.

*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
სხვა News
უახლოეს დღეებში საქართველოში არასტაბილური ამინდია მოსალოდნელი
უახლოეს დღეებში საქართველოში არასტაბილური ამინდია მოსალოდნელი
საგანგებო სიტუაცია და ხანძარი - გასულ კვირაში ევროპაში განსაკუთრებული სიცხის ტალღა დაფიქსირდა
საგანგებო სიტუაცია და ხანძარი - გასულ კვირაში ევროპაში განსაკუთრებული სიცხის ტალღა დაფიქსირდა
ტეხასი მასშტაბურ სტიქიას ებრძვის - გარდაცვლილია მინიმუმ 82 ადამიანი
ტეხასი მასშტაბურ სტიქიას ებრძვის - გარდაცვლილია მინიმუმ 82 ადამიანი
თბილისში უახლოეს დღეებში ჰაერი 39 გრადუსამდე გათბება - როგორ დავიცვათ თავი სიცხისგან
თბილისში უახლოეს დღეებში ჰაერი 39 გრადუსამდე გათბება - როგორ დავიცვათ თავი სიცხისგან

კილომეტრი
მილი
USD
GEL