თბილისი

ოთხშაბათი, 23 აპრილი

17°
მზიანი

ამინდი საათების მიხედვით

10 საათი
18°
11 საათი
20°
12 საათი
21°
13 საათი
23°
14 საათი
24°

ქარი და წნევა

ქარის სიჩქარე:

11 kph, W

წნევა:

101.60 kpa

ტემპერატურის მგრძნობელობა:

ქარში მგრძნობელობა:

ტენიანობა:

ხილვადობა:

18°

17°

W

67 %

11 kph

101.60 kpa

16 km

ოფიციალური კურსი
18 აპრ 23 აპრ
1 USD 2.7503 2.7500 -0.01%
1 EUR 3.1249 3.1614 1.17%
100 RUB 3.3429 3.3805 1.12%
ზამთრის დილემა - სჭირდება თუ არა ავტომობილს გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?
ზამთრის დილემა - სჭირდება თუ არა ავტომობილს გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?

უნდა გავათბოთ თუ არა ავტომობილი მოძრაობის დაწყებამდე? - ეს კითხვა ზამთრის პერიოდში ძალიან აქტუალურია, მასზე ცალსახა პასუხის მოძებნა კი - რთული.

ყველა ავტომფლობელს გაუგია და ბევრჯერ თუ არა რამდენჯერმე მაინც გაუთბია ავტომობილი მოძრაობის დაწყებამდე. წლების წინ სამეზობლოში ტრადიციადაც კი იყო ქცეული, დილით ეზოში ერთდროულად ჩასვლა და მეგობრული საუბრები, ვიდრე მანქანა გათბებოდა.

დილის გათბობა და რამდენიმე წუთით დაქოქილი მანქანის უმოძრაოდ გაჩერება ნამდვილად საჭიროა მანქანებისთვის, რომლებიც კარბურატორით მუშაობენ. კარბურატორის მუშაობის პრინციპი შემდეგნაირია: ძრავს ჰაერ-საწვავის ნარევი მიეწოდება მილით, რომლის ერთ ბოლოში აქვს ცილინდრი, მეორეში კი - ჰაერის ფილტრი. თუმცა 1995 წლიდან წარმოებული ავტომობილების დიდ ნაწილს კარბურატორის ნაცვლად აქვს ინჟექტორი. ინჟექტორის პირი პირდაპირ უკავშირდება წვის კამერას და ჰაერის შერევა აღარ ხდება. სპეციალისტების ნაწილი მიიჩნევს, რომ ინჟექტორიან მანქანებს დილით გათბობა აღარ სჭირდება, რადგან გამართული ფუნქციონირებისთვის ძრავის გათბობა აღარაა საჭირო.

თუმცა მათ მოწინააღმდეგეც ბევრი ჰყავთ. გაგაცნობთ ორივე მხარის არგუმენტებს.

  • მანქანის გათბობა ოპტიმალურს ხდის საწვავის მოხმარებას, აუმჯობესებს მანქანის მანევრირებას, ასევე ჰიდრავლიკური სისტემის ეფექტურობას.
  • რამდენიმე წუთიანი გათბობა ზეთის სწორად დინებას უწყობს ხელს. ზეთი კი ავტომობილის „სისხლია“.
  • მანქანის გათბობის სისტემა გამართულად ფუნქციონირებას მხოლოდ მანქანის გათბობის შემდეგ იწყებს. სწორედ ამიტომ საჭიროა მანქანა მოძრაობის დაწყებამდე გაათბოთ, რომ როდესაც გათბობას ჩართავთ, სითბოს ნაცვლად სიცივე არ წამოვიდეს.

სპეციალისტები კი, რომლებიც ამბობენ, რომ მანქანას გათბობა არ სჭირდება, არგუმენტად შემდეგს ასახელებენ:

  • მანქანის ინჟექტორის ელექტრო სისტემის სენსორები თავად არეგულირებს ჰაერისა და საწვავის ნარევს რეალურ დროში. პროცესი გამართულად და ავტომატიზებულად მიმდინარეობს იმის მიუხედავად, თუ რამდენი გრადუსია გარეთ.
  • მანქანა უფრო სწრაფად თბება, როდესაც მოძრაობს.
  • მანქანის გათბობის წინააღმდეგი არიან გარემოს დამცველი ორგანიზაციებიც. მათი არგუმენტებია გაზრდილი გამონაბოლქვი და ზედმეტი საწვავის მოხმარება. ზოგიერთ ქალაქში დაწესებულია ლიმიტი, თუ რამდენი ხანი შეუძლია დაქოქილ ავტომობილს უმოძრაო მდგომარეობაში გაჩერება.

ერთ საკითხი, რაშიც ორივე მხარე თანხმდება არის ის, რომ ყინვასა და განსაკუთრებულ სიცივეში ავტომობილის დაქოქვიდან 5-10 წუთის განმავლობაში 70 კმ.სთ. სიჩქარეზე მეტით არ უნდა იმოძრაოთ.

თქვენ როგორ ფიქრობთ, საჭიროა თუ არა მანქანის გათბობა მოძრაობის დაწყებამდე?

მკითხველის კომენტარები / 0 /
გააკეთე კომენტარი
სახელი *
კომენტარი *

გმადლობთ, თქვენი კომენტარი მიღებულია და გამოქვეყნდება მოდერაციის შემდეგ.

*კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
სხვა სიახლეები
ხანმოკლე წვიმა და ელჭექი - ამინდის პროგნოზი საქართველოში
ხანმოკლე წვიმა და ელჭექი - ამინდის პროგნოზი საქართველოში
ძლიერი ქარი, დაბალი ტემპერატურა და წვიმა: როდემდე იქნება გაუარესებული ამინდი საქართველოში - სვეტლანა ნიორაძის გრძელვადიანი პროგნოზი
ძლიერი ქარი, დაბალი ტემპერატურა და წვიმა: როდემდე იქნება გაუარესებული ამინდი საქართველოში - სვეტლანა ნიორაძის გრძელვადიანი პროგნოზი
პაროსი, მიკონოსი, კრეტა და როდოსი - საბერძნეთი წყალდიდობას ებრძვის
პაროსი, მიკონოსი, კრეტა და როდოსი - საბერძნეთი წყალდიდობას ებრძვის
როდის გამოიდარებს საქართველოში? - გარემოს ეროვნული სააგენტოს პროგნოზი
როდის გამოიდარებს საქართველოში? - გარემოს ეროვნული სააგენტოს პროგნოზი

კილომეტრი
მილი
USD
GEL